6 Ekim 2011 Perşembe

organik asitler ve arılarımız

selamlar
blog yayınına başlayacağım zamanda fotoğraf makinem arızalandı, sadece video çekimi yapıyordu. mecburen ilk paylaşımlarımı video şeklinde yaptım.
geçen günlerde yeni bir fotoğraf makinesi aldım. yakın çekimleri gayet iyi.


sonunda bizde organik asitlerle tanıştık. direk firmadan sipariş ettik, adrese kargoyla gönderiyorlar.

tel altlıklı kovanlara formik asit diğer kovanlara laktik asit uygulamaya
karar verdik. alabildiğimiz kadarıyla güvenlik önlemleri alındı. arılarımızın çoğunluğu hırçın olduğu için eldiven standart, artı gözlük ve filtre maske. maske biraz zayıf oldu ama asitleri direk solumamaya dikkat ettim. kenarda hazırda su.


bizim bölgemizde bu günlerde sıcaklık değerleri 15-26 C arasında, formik asit uygulamak için ancak bugünlerde uygun oldu.
sayın Dr. Muhteşem Turunç beyin sistemiyle tel altlıklı 4 kovana tek katta oldukları için
%85'lik - 30 ml formik asit uyguladık. burdan kendisine yaptığı uygulamayı ve tecrübesini paylaştığı için çok teşekkür ediyorum. ayrıca organik asit uygulamalarını ayrıntılı bir şekilde anlatan adaşım sayın Mehmet Yüksel'e de çok teşekkür ediyorum.


formik asit uygulandıktan sonra kovan girişleri tamamen açıldı.ayrıca altta çekmecelerde kapalı vaziyette.


formik asit uygulamasında kovanların görünümü. 1 tel altlıklı kovana karşılaştırma yapmak için laktik asit uyguladım.


uygulamadan 3 gün sonra formik asitin cam kapta çok az miktar kalacak şekilde buharlaştığını gördük. yaptığım çıta kontrolünde formik asit uygulanan 4 kovandaki anaların sağ olduğunu gördüm.


alttaki çekmeceye dökülen ölü varroalar. yanlız karıncalar devamlı çekmecedeki mum kırıntılarını ve ölü varroları taşıyorlar. bana göre uygulamamız başarılı. bundan sonra organik asitlere devam. ancak birşeyi tekrar belirtmek istiyorum: formik asit uyguladığımız kovanlar tel altlıklı ve uygulama esnasında giriş deliği 2 x 38.5 cm olacak şekilde tamamen açılabilecek durumda.


formik asit uygulaması biten kovanlardan boş cam kapları alınca kovan girişleri daraltıldı.


katlar alındı.

diğer polen tuzaklı ve normal kovanlarda ise formik asit uygulamasının tehlikeli olacağını düşünerek laktik asit uygulaması yaptık. bu konuda biraz daha araştırma yapmam lazım, riske girmedim. suyla %15 olarak seyreltilen laktik asit her çıtaya 5 ml gelecek şekilde arıların üzerlerine püskürtülerek uygulandı. ben burda açık yavru gözlerine kaçmaması için laktik asiti hafif yandan püskürttüm. aynı zamanda ana arıyı gördüğümde üstüne püskürtmemeye çalıştım. laktik asitin uygulamasıyla ilgili olarak hem bloğunda, hemde forumda vermiş olduğu bilgilerden dolayı sayın Ali Türk'e çok teşekkür ediyorum.

laktik asit uygulanan kovanları ikinci uygulamayı yapmak için açtığımda herhangi bir olumsuzlukla karşılaşmadım. yaklaşık 10 - 15 kovanda direk anayı gördüm, günlük yumurtada var, değişik evrelerdeki larvalarda var. laktik asitin tek zorluğu bütün çıtalara tek tek uygulama yapıldığından kovan sayısı fazla olunca biraz insanı yoruyor.

bütün bu uygulamaları yaparken internetten çok faydalandım.
hem blog yazarlarına hem de çalışmalarını internetten yayınlayan öğretim üyesi hocalara çok teşekkür etmek istiyorum.

bu arada 2 yaşını geçen anayı değiştirme alışkanlığımız olmadığı için, yaşlı anaların bir kısmı ölmeye başladı. bu zamanda da yeni çıkacak anadan pek fayda gelmeyeceği için biz ya o kovanı birleştiriyoruz yada hazır yumurtlayan ana veriyoruz. ben eğer imkanım varsa üstten yedek anayı çıtalarıyla beraber veriyorum:


önce anasız kalan kovanda ana yüsüklerini bozdum.


fazla çıtaları alarak kovanı tekrar düzenledim.


kendi arılarımızdan miller metoduyla ürettiğimiz ana arımız.


yumurtlama performansı. seneye bal performansını görürüz.


anasız kovanın üstüne gazete kağıdı koydum, birkaç yerden ince çiviyle delikler açtım. yedek anayı çıtalarıyla beraber katta anasız kovanın üzerine koydum.


3 gün sonra yaptığım kontrolde arıların gazete kağıdını parçalayarak sorunsuz birleştiklerini gördüm. üstteki çıtaları aşağıya indirerek katı iptal ettim. bu kovan aynı zamanda formik asit uyguladığım tel altlıklı kovan olduğu için anayı özellikle kontrol ettim. ananın sorunsuz bir şekilde çıtada gezdiğini gördüm, ayrıca günlük yumurtasıda var. işlemler hızlı bir şekilde yapıldığından fotoğraf pek iyi olmadı.

sevgi ve saygılarımla.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.