12 Temmuz 2012 Perşembe

Kendi ürettiğimiz Karniyol melezi ana arılar

Selamlar,

Geçen sene ağustos ayında arıcı arkadaşım Şenol ile beraber ikişer adet Gebze Karniyolu almıştık. Ben her ikisini kabul ettirmeme rağmen malesef kendi hatalarım yüzünden yaşatamadım. yaptığım hatalar: arıyı ağustos ayına göre çok zayıf böldüm, yeterince sıkıştırmadım, ana arı yeterince yumurtlayamadı, aşırı varroa hasarı vardı, birde üstüne zayıf arılara eşek arısı saldırısı çok oldu. Arkadaşım Şenol ruşet kovana böldü, bir tanesini kabul ettirebildi, kışa 4 çıta giren arı şu sıralarda tel altlıklı kovanda 30 çıtaya doğru gitmekte.

Benim karniyolları yaşatamadığımı görünce sağolsun, gel benim karniyoldan ana arı üret dedi. Miller yöntemiyle ana arı üretmeye karar verdik. Onun arılığına anasız bir kovan götürdüm, İşlerin büyük bir kısmını ben hastanedeyken O yaptı. Burdan kendisine tekrar tekrar teşekkür ediyorum. Sayesinde karniyol melezi arı sahibi olduk, galiba bu analar F2 oluyor.

 En sağdaki yüsükleri besleyen kovan, diğerleride önce çeyrek çıtalık ana arı kutusundaydılar, şu anda ruşete terfi ettiler. Birbirine uyumlu çıta kullanmanın faydası, ana arı kabul ettirme derdi olmadan küçük koloniyi  daha büyük kovana alarak gelişmesine olanak sağlıyoruz, zira bugünlerden sonra küçük kutularda terkler başlıyor. Fakat 13 numaralı mavi koloni zayıftı, onu ruşete almakta acele ettim, ruşeti terk etti, yağmurdan kaçarken doluya tutulduk.


kutu çıtalarının, normal çıtaya aktarılmış hali.


Küçük ana arı kutusunda çiftleşen ve yumurta atmaya başlayan karniyol ana arı.
Arıları kutulardan ruşet kovana aktarırken ana arıları da bu senenin rengi olan sarıya boyadık.


Yüsükleri besleyen kovanda doğan ve çiftleşen karniyol ana arı,
kutudakine göre daha heybetli görünüyor.


Bu arada bala çalışan kovanlarda sırlanma devam ediyor:
Tel altlıklı kovanlarda dahil olmak üzere ancak 20 çıtaya çıkabildik, seneye Karniyol ve İtalyan analarla bunun üzerine çıkmak hedefimiz. Hayırlısı.


seksiyon çıta.




Yarıya yakın sırlanmış çıta.

Sağlıcakla kalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.